Projekt distanční výuky českého jazyka je zajišťován ve spolupráci dvou organizací – Krajánek ve světě a Česká asociace v Řecku – a je uzpůsoben specifikům českých žáků žijících dlouhodobě v zahraničí. Výuka je zaměřena především na děti, které nemají přístup k výuce češtiny (například nežijí v místě, jež má aktivní krajanskou školu nebo krajanský spolek, který výuku češtiny organizuje, popřípadě výuka poskytovaná krajanským spolkem nepokrývá jejich potřeby).

Projekt tak řeší současné nedostatky ve vzdělávání českých dětí v zahraničí. Děti dlouhodobě pobývající v zahraničí mají omezený přístup k českému jazyku a kultuře. Českojazyčnému prostředí jsou vystavené omezeně. Problém se stupňuje obzvláště v oblastech, kde neexistují aktivní krajanské spolky nebo české školy v zahraničí.

Zajišťujeme vzdělávací systém, který umožňuje českým rodinám na celém světě přístup k výuce, učebním pomůckám přizpůsobeným specifickým požadavkům vícejazyčných dětí.

Díky moderním technologiím zajišťujeme pravidelnou výuku českého jazyka v inkluzivních třídách, které navštěvují české multiligvní děti žijící v zahraničí. Kvalita výuky je zajištěna aprobovanými pedagogy a zkušenými krajanskými učiteli. Učitelé evidují docházku a poskytují žákům slovní hodnocení. Toto hodnocení je neformální, nenahrazuje vysvědčení, ale slouží zejména jako zpětná vazba pro děti i rodiče. 

Cílem projektu je nastavit úroveň a rozsah výuky tak, aby byla ověřena reálná možnost splnění očekávaných výstupů podle §18 odst. 1 vyhlášky č. 48/2005Sb. a přípravy žáků ke zkoušce v kmenové škole. Naše škola je podporována MZV a MŠMT ČR. Nastavení současné legislativy ČR v oblasti školství však neumožňuje organizacím zajišťujícím výuku distanční formou stát se smluvní školou MŠMT ČR. Přezkoušení a vystavení vysvědčení je tedy třeba řešit s kmenovou školou v ČR.

Více informací zpracovaných MŠMT ČR o kmenových školách a přezkoušení ZDE

Projekt zajišťují:

Za podpory:

Ocenění

Evropská jazyková cena LABEL 2021

Toto ocenění je udílené výjimečným a inovativním projektům v oblasti jazykového vzdělávání. Od roku 2002 jsou oceňovány národní i mezinárodní projekty, které kreativním způsobem přispívají ke zvyšování kvality jazykového vzdělávání, motivaci studentů a k co nejlepšímu využití zdrojů k rozšíření nabídky jazyků. V rámci České republiky ji organizuje Dům zahraniční spolupráce v kooperaci s MŠMT ČR.

Náš tým

Lenka Kanellia

Zakladatelka a ředitelka projektu

ORGANIZAČNÍ TÝM, SEKRETARIÁT, ZÁPISY A PLATBY

Ivana Kaçmaz

Koordinátorka projektu

Jana Schulzová

Koordinátorka projektu

Radka Çelik

Administrativní a logistická podpora

Tereza Komprsová

Pomocná koordinátorka projektu

PEDAGOGICKÝ TÝM

vedení

Mgr. Hana Štěpánková

Koordinátor pedagogického týmu

Mgr. Magdalena Málková

Mentor pedagogické činnosti

vyučující

Mgr. Nikol Antošová Nedvědická

Mgr. Lenka Benešová

Čeština jako druhý jazyk

Mgr. Jana Doležálková

Mgr. Michaela Doubravová

Mgr. Tereza Hoikhman Balbinder

Mgr. Blanka Hradecká

Mgr. Magda Kaprálová

Český jazyk 1.–3. třída

Mgr. Martina Kaštovská

Mgr. Jarmila Klaudysová

Český jazyk 1.–3. třída

Mgr. Eliška Kratochvílová

Mgr. Martina Křivohlávková

Mgr. Eva Krzywoňová

Mgr. Kristýna Lipková

Mgr. Lenka Lubeníková

Mgr. Zuzana Metelková

Mgr. Petra Paločková

Mgr. Lenka Proschková

Český jazyk 1.–3. třída

Mgr. Vendula Rábová

Mgr. Zuzana Rychtecká

Mgr. Barbora Šámalová

Mgr. Alena Seidlová

Mgr. Tereza Šimečková

Mgr. Vlaďka Spáčilová

Český jazyk 1.–3. třída

PhDr. Lenka Venterová, Ph. D.

Renata Vetchá

Český jazyk 1.–3. třída

MA Petra Yakubov

Projektově-konverzační hodiny. Český jazyk 1.–3. třída

Mgr. Denisa Žáková

Český jazyk 1.–3. třída

LETNÍ SETKÁNÍ

Ivana Kaçmaz

Koordinátor příprav

Lenka Schramlová

Pomocný koordinátor příprav

TECHNICKÁ PODPORA DISTANČNÍ VÝUKY

Ivana Kaçmaz

Google Workspace

Lenka Schramlová

Edupage

Petra Vronková

Webové stránky

Naši žáci

Jak to všechno začalo

Návrh Krajánek ve světě - Jak to všechno začalo uživatele Petra Vronková